اینستاگرام، واژه ای آشنا که امروزه افراد کمی از وجود این نعمت بی بهره بهره هستند. تبلیغات اینستاگرام بسیار در میان شرکت ها رواج یافته است. اینستاگرام توانست در مدت زمان نسبتا کمی به شهرت زیادی دست یابد، درابتدا تنها به عنوان یک اپلیکشین معمولی بود و مردم تنها برای به اشتراک گذاشتن روزمزگی های خود از آن استفاده می کردند.

اما رفتته رفته و با افزودن قابلیت های جدید به این پلتفرم، باعث محبوبیت و افزایش کاربران این اپلیکشین شد به طوریکه امروزه میلیون ها کاربر درحال استفاده از این اپلیکیشن قدرتمند هستند و همین موضوع یک امتیاز در زمینه تبلیغات و معرفی محصول و ایجاد کسب وکار های مجازی محسوب می شود.

جالب است بدانید این پلتفرم رتبه اول جهان را در زمینه تبلیغات پربازده در دست دارد. حال اگر قصد دارید که با چگونگی تبلیغات موثر در اینستا گرام و چگونگی مبدل شدن این اپلیکیشن به یک پایانه تبلیغاتی موثر آشنا شوید در ادامه با ما همراه باشید.

استفاده از اینستاگرام به عنوان یک پایگاه معرفی و تبلیغاتی

راه های مختلف تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در قالب عکس:

اینستاگرام با قرار دادن محیط کاربری ساده و امکانات جذاب این قسمت در اختیار کاربر این امکان را به شما می دهد تا با ارائه عکس های جذاب و تصویر سازی های زیبا کاربران را به هر آنچه که توسط شما قابل عرضه است جذب کنید.

توجه داشته باشید که در این کار وسواس زیادی به خرج دهید به طور مثال نباید لوگو و برند شما در عکس بیشتر خود نمایی کند بلکه به طور کاملا نامحسوس تبلیغات را در ذهن مشتری بذر پاشی کنید.

محتوای اینستاگرام خود را به مدت یک ماه حرفه‌ای برنامه‌ریزی کنید
بخوانید

تبلیغات در قالب ویدئو:

این نوع از تبلیغات نیز از همه امکانات و کیفیت های مربوط به نمایش برخوردار است و چه بسا نفوذ این گونه تبلیغات در ذهن کاربر بسیار قابل نفوذ تر و مانا تر و پر بازده تر از عکس ها است.

تبلیغات در قالب آلبوم:

این تبلیغات که نوع دیگر از تبلیغات اینستاگرامی است لایه ای از تبلیغات تصویری با عمق بیشتر هستند. در این نوع می توان چندین عکس را در یک پست قرار داده و افراد با کشیدن آن، پست های دیگر را ببینند و در نهایت تنها با لمس یک دکمه به سایت مورد نظر جهت کسب اطلاعات بیشتر بروند.

تبلیغات اینستاگرام

چگونگی استفاده از اینستاگرام به عنوان پایانه تبلیغاتی

حال که با انواع تبلیغات در اینستاگرام آشنا شدیم قصد داریم سراغ چگونگی تبلیغات در اینستاگرام و نحوه بازاریابی و تجاری سازی برویم تا بهتر بتوانیم از این امکانات فوق العاده اینستاگرام جهت تبلیغات بهره ببریم.

1. مستقل‌سازی اکانت تجاری از اکانت شخصی

اگر قصد دارید اکانتی جهت تبلیغ کسب و کار خود داشته باشید پس به این نکته توجه کنید که اکانت شخصی شما نمی تواند پاسخگوی خوبی برای اهداف شما داشته باشد. برای بهبود اکانت تبلیغاتی و تجاری خود همواره به دو نکته توجه داشته باشید:

  • لینک دهی به سایت: در قسمت بیوگرافی در پروفایل اینستاگرام خود می توانید این کار را انجام دهید. این کار جهت راحتی کاربران برای بازدید از سایت شما و همینطور دریافت یک بک لینک عالی برای وب‌سایت از اینستاگرام است.
  • معرفی مناسب و واضح  زمینه فعالیت: شاید در ابتدا تصور کنید که این موضوع اهمیت چندانی ندارد ولی در واقع گاهی کاربران به دلیل نداشتن اطلاعات کافی از زمینه فعالیت شما راغب به بازدید از پیج شما نیستند. پس سعی کنید در قسمت بیوگرافی به صورت خوانا و بسیار کوتاه و درعین حال مفید به معرفی خود و زمینه فعالیت و هدف خود بپردازید.
4 روش برای به اشتراک گذاری پست‌های اینستاگرام و جذب فالوور
بخوانید

2. تجاری سازی اکانت:

همانطور که در گزینه قبلی اشاره شد اکانت تجاری خود را ایجاد کنید. اخیرا اینستاگرام قابلیتی را به عنوان تجاری سازی اکانت افزوده است که با استفاده از این قابلیت شما میتوانید گزینه هایی چون به اشتراک گذاشتن شماره تماس و یا ایمیل در صفحه خود به راحتی پل ارتباطی بین خود و کاربران را فراهم کنید.

تبلیغات اینستاگرام

راهکارهای مناسب برای تبلیغات پر بازده در اینستاگرام

همانطور که می دانید برای داشتن تبلیغات پر بازده در اینستاگرام شما نیازمند شناخته شدن و افزایش کاربران خود در این اپلیکیشن هستید. به همین خاطر ممکن است به علت عدم توجه به این موضوع مهم بازدهی و موفقیت مورد نظر خود را به دست نیاورید و این امر باعث نا امیدی شما شود. پس به ادامه مطلب دقت فرمایید.

1. شناسایی اکانت‌های معتبر اینستاگرام

صفحه های معتبر و معروف اینستاگرام را که می تواند پل ارتباطی قوی بین شما و کاربران برای تبلیغات باشد را بشناسید. با این کار می توانید از تبلیغات افراد تاثیرگذار به نحو احسن و بازدهی بالا استفاده نمایید. از آنالیزگر اینستاگرام دیندینگ به راحتی و به صورت حرفه ای این نوع پیج ها را بیابید.

تحلیل و آنالیز حرفه ای اکانت های اینستاگرام

2. انجام تبلیغات آزمایشی در زمینه فعالیت خود:

این گزینه مستثنی از گزینه قبل نیست. همانطور که گفته شد شما باید تبلیغاتی را در این زمینه انجام دهید. یکی از راه های موفقیت در تبلیغات، شناختن سلیقه مخاطبان و فهمیدن چگونگی انجام یک تبلیغ جذاب و پر بازدید است. شناختن سلیقه مخاطب میتواند تبلیغات موثری را به دنبال داشته باشد.

چگونه بازدهی شبکه های اجتماعی خود را بالا ببریم
بخوانید

3. تشخیص رده سنی مخاطب های خود:

همانطور که می دانید کاربران اینستاگرام را عمدتا جوان تر ها تشکیل می دهند و بیشتر آن ها در رده سنی نوجوانان و جوانان هستند و نکته جالب این است که اکثرا زنان حضور گسترده تری در این شبکه اجتماعی دارند به همین علت شما باید به نوع تبلیغ خود توجه کنید چون قشر جوان، نفوذپذیری خاص مربوط به خود را دارند.

4. کسب اعتماد مخاطبین:

حتما با شنیدن این جمله به این فکر هستید که چگونه می توان اعتماد هزاران مخاطب و گاهی میلیون ها نفر را جذب کرد؟ پاسخگویی به این سوال بسیار ساده است زیرا شما می توانید با بهره گیری از نظرات مصرف کنندگان به صورت آنلاین و همچنین معرفی آشنایان که نوعی تضمین تبلیغ شما است بهره ببرید.

باید توجه داشت که این گزینه یعنی نظرات مثبت مصرف کنندگان بیشتر از آنچه که شما تصورش را می کنید باعث جلب اعتماد عموم نسبت به تبلیغات شما می شود.

تبلیغات اینستاگرام دیندینگ

در این مقاله با چرایی تبدیل شدن اینستاگرام به عنوان پایگاه تبلیغاتی و معرفی و ایجاد کسب و کارهای موفق و همینطور چگونگی به ثمر نشستن این تبلیغات و پربازده ترین نوع تبلیغات آشنا شدیم به این نکته توجه داشته باشید که

فقط در صورت آگاهی کامل از نوع تبلیغات موثرهست که شما می توانید در مدت زمان بسیار کم به آنچه که در سر دارید دست یابید.

درباره محمدرضا

من محمدرضا طراح گرافیک و علاقمند به دیجیتال مارکتینگ بخصوص سوشال مارکتینگ یا بازاریابی شبکه‌های اجتماعی هستم. همچنین علاقمند به کار تیمی و اغلب جوان گرا هستم و سعی نموده ام همواره جلوتر از نیازهایم حرکت کنم و به سایر افراد نیز خدمت رسانی کنم. با من راحت باشید و با ایمیل یا در شبکه‌های اجتماعی با من هم صحبت شوید

نوشته های مشابه

1 دیدگاه در “استفاده از اینستاگرام به عنوان یک پایگاه معرفی و تبلیغاتی

  1. جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *